Rekisterinpitäjä ja rekisterinpitäjän yhteystiedot
Nimi: Facilor Oy, Y-tunnus 2646444-4
Osoite: Saviontie 157, 41330 Vihtavuori
Puhelinnumero: 0400733915
Sähköpostiosoite: [email protected]
Ethän lähetä rekisteröidyn oikeuksiin liittyviä pyyntöjä sekä niihin liittyviä henkilötietoja sähköpostitse! Tätä varten meillä on käytössä turvallinen tapa pyynnön tekemiseen oheisella lomakkeella.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja käsittelyn oikeusperusteet
Facilor Oy kerää ja käsittelee henkilötietoja tuotteiden ja palveluiden markkinointia, liiketoiminnan kehittämistä, yhteydenottopyyntöihin vastaamista, tapahtumiin ilmoittautumista, asiakastapaamisten sopimista ja ylläpitoa, tarjouksen jättämistä, tilaussopimuksen tekemistä, asiakasprojektien ja tapahtumien toteutusta, laskutusta ja perintää, asiakaspalautteiden käsittelyä sekä kirjanpitoa varten. Lisäksi tietosuoja-asetuksen mukaisia rekisteröidyn oikeuksien käyttöä varten pyydämme rekisteröityä toimittamaan tarpeelliset tiedot.
Facilorin henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat
Rekisterinpitäjän oikeutetut edut
Käsittelemme oikeutettuun etuun perustuen yhteisöasiakkaidemme (ns. B2B-asiakkaat) yhteyshenkilöihin liittyviä henkilötietoja, jotta voimme hoitaa asiakassuhdetta ja projekteihin liittyviä vastuita ja velvoitteita. Mikäli asiakkaan yhteyshenkilö vaihtuu / poistuu asiakkaan palveluksesta, yhteyshenkilön tiedot joko poistetaan tai anonymisoidaan. Saatamme tapauskohtaisesti edelleen säilyttää yhteyshenkilöön liittyvää tietoa, mikäli projektiin liittyen yhteyshenkilön kanssa on sovittu asioista, joihin myöhemmin mahdollisesti joudutaan palaamaan (esim. projekteihin liittyvät sovitut toimenpiteet, laskutukseen liittyen sovitut asiat jne).
Rekisterinpitäjän oikeutettuna etuna on lisäksi tehdä puhelimitse ja sähköpostitse sekä muilla sähköisillä välineillä tapahtuvaa suoramarkkinointia yhteisöasiakkaille rekisterinpitäjän tuotteiden ja palveluiden markkinoimiseksi, kuten Laissa sähköisen viestinnän palveluista (2014/917, 24. luku) on määritelty.
Kohdistamme suoramarkkinointia vain niille henkilöille, jotka ovat asemansa perusteella tyypillisesti päättämässä tai valmistelemassa päätöksiä tarjoamiemme tuotteiden ja palveluiden hankintaan liittyen. Lähetämme myös uutiskirjeitä nykyisille asiakkaillemme ja nämä uutiskirjeet voivat sisältää tuotteidemme ja palveluidemme markkinointia selvästi erottuvalla tavalla. Toteutamme suoramarkkinointia tapauskohtaisesti puhelimitse, sähköpostin tai muiden sähköisten välineiden sekä perinteisen postin avulla.
Olemme arvioineet oikeutetun edun perusteen tietosuojavaltuutetun ohjeistaman tasapainotestin avulla. Tekemämme markkinointiin ja asiakassuhteiden hoitoon liittyvä henkilötietojen käsittely on tarpeen perusoikeutemme, eli elinkeinonvapauden toteuttamiseksi. Käsittely on lainmukaista ja ilman sitä liiketoimintaa olisi mahdoton harjoittaa. Rekisteröidyllä on aina oikeus vastustaa tietojensa käsittelyä, joten käsittely ei tältäkään osin ole rekisteröidyn perusoikeuksien vastaista.
Mitä henkilötietoja / henkilötietoryhmiä käsittelemme?
Käsittelemme seuraavia henkilötietoja
Mistä keräämme henkilötietoja?
Rekisterin henkilötietoja kerätään joko suoraan rekisteröidyltä itseltään asiakaskohtaamisten yhteydessä esimerkiksi messuilla ja muissa tapahtumissa tai Facilorin internet-sivuilla täytettävien lomakkeiden avulla. Lisäksi rekisteriin viedään tietoja rekisterinpitäjän toimesta aiemman yhteydenpidon pohjalta, esim. aiempi asiakassuhde, tapaaminen tai muu yhteydenpito. Keräämme tietoja myös julkisista lähteistä, kuten yhteisöasiakkaan internet-sivuilta. Voimme tapauskohtaisesti hankkia rekisteröityjen yhteystietoja myös rekisterinpitäjän yhteistyökumppaneilta, jotka käyttävät tietolähteinään yleisesti saatavilla olevia tietolähteitä. Rekisteröidyn oikeuksien käyttöön liittyvät pyynnöt otetaan vastaan tarkoitusta varten luodulla lomakkeella, jonka avulla tietoja käsitellään turvallisesti ja rekisteröity voidaan tunnistaa luotettavasti.
Facilorin ylläpitämillä sosiaalisen median sivuilla tietojen kerääminen perustuu käyttäjän reaktioihin (tykkäämiset, jakamiset, kommentoinnit jne) sekä muutoin itse antamaansa tietoon. Käytämme näitä tietoja palvelun sääntöjen mahdollistamalla tavalla. Käyttäjä voi sosiaalisen median palvelun mahdollistamissa rajoissa muokata ja poistaa antamiaan tietoja.
Tietojen antaminen ja antamatta jättämisen seuraukset
Henkilötietojen antaminen on edellytys mm. työsopimuksen velvoitteiden toteuttamiseksi, tarjouksen ja tilaussopimuksen tekemiseksi sekä projektin tai tilauksen toimittamiseksi asiakkaalle. Mikäli tarvittavia henkilötietoja ei anneta, ei tilaussopimusta ja projektin toimitusta voi välttämättä toteuttaa. Muissa yhteyksissä henkilötietojen antaminen on täysin vapaaehtoista.
Kenelle luovutamme henkilötietoja?
Luovutamme henkilötietoja tarpeen mukaan yhteistyökumppaneillemme esimerkiksi yhteistyössä tehtäviin projekteihin liittyen. Työntekijöihin liittyviä tietoja voimme luovuttaa potentiaalisille asiakkaille tehtäviin tarjouksiin liittyen silloin, kun tarjouksen jättäminen edellyttää esim. projektiin osallistuvien henkilöiden osaamiseen ja kokemukseen (CV) liittyvän tiedon luovuttamista tarjouksen läpimenon varmistamiseksi tai julkisissa hankinnoissa tarjouspyynnön vaatimusten täyttämiseksi. Lisäksi työntekijöiden tietoja voidaan luovuttaa asiakkaillemme projekteihin liittyen.
Luovutamme henkilötietoja tilitoimistolle laskutusta, perintää ja kirjanpitoa sekä palkanlaskentaa varten. Tietoja luovutetaan erilaisiin järjestelmiin liittyen järjestelmätoimittajien pilvipalveluihin, joissa tapauksissa järjestelmätoimittaja toimii EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisena henkilötietojen käsittelijänä. Näitä järjestelmiä (suluissa palvelutoimittaja) ovat mm. sähköpostijärjestelmä (Microsoft), toiminnanohjausjärjestelmä (Visma Severa) ja sähköisten allekirjoitusten ja tietopyyntöjen käsittelyjärjestelmä (Visma Sign).
Internet-sivujen kävijätietojen analysoimiseksi luovutamme tietoja Googlelle.
Markkinointiin liittyviä henkilötietoja voidaan luovuttaa markkinointitoimenpiteiden, kuten sähköposti- ja puhelinviestinnän suorittamista varten yhteistyökumppaneillemme. Emme myy tai muutoin luovuta markkinointirekisteristämme henkilötietoja ulkopuolisten tahojen käyttöön.
Tietojen siirto kolmansiin maihin (EU/ETA-alkueen ulkopuolelle)
Facilorin keräämiä ja käsittelemiä henkilötietoja käsitellään ja säilytetään pääsääntöisesti EU/ETA-alueen sisällä. Google Analyticsin sekä sosiaalisen median sivujen tapauksessa tietoja saatetaan siirtää EU:n ulkopuolelle. Googlen tietojen käsittelyyn ja tietosuojaan liittyen lisätietoja löytyy täältä: https://privacy.google.com/businesses/compliance/. Sosiaalisen median keräämiin tietoihin ja tietosuojakäytäntöihin voi tutustua tarkemmin mm. Facebookin tietokäytännössä ja sekä LinkedInin tietosuojakuvauksessa.
Henkilötietojen säilytysaika
Säilytämme yhteisöasiakkaiden asiakassuhteen hoitamiseen liittyen henkilötietoja niin pitkään, kuin henkilö on yhteisöasiakkaan palveluksessa. Mikäli henkilön tehtävät muuttuvat siten, että hän ei todennäköisesti ole enää missään vaiheessa mukana projekteissa tai häneen ei voida kohdistaa enää markkinointitoimenpiteitä tai uutiskirjeitä, hänen tietonsa poistetaan tai anonymisoidaan. Yhteyshenkilömuutosten tiedottamisesta rekisterinpitäjälle on pääsääntöisesti vastuussa asiakas tai yhteyshenkilö itse.
Säilytämme henkilötietoja markkinointirekisterissä niin kauan, kuin henkilö on B2B-kontaktina vaikuttamassa yrityksen / organisaation ostopäätöksiin tarjoamiimme tuotteisiin ja palveluihin liittyen. Tämän jälkeen hänen tietonsa poistetaan tai anonymisoidaan. Mikäli henkilö vastustaa tietojensa käyttöä suoramarkkinointiin, tiedot poistetaan tai anonymisoidaan markkinointirekisteristä. Rekisterinpitäjällä on kuitenkin oikeus säilyttää henkilön sähköpostiosoite ns. markkinoinnin kieltolistalla, jotta henkilölle ei enää kohdisteta markkinointitoimenpiteitä.
Asiakaspalautteisiin liittyviä henkilötietoja käsitellään vain niin pitkään, kuin ko. asiakaspalautteeseen liittyen on aihetta. Palautteen antajan suostumukseen perustuvia henkilötietoja säilytetään, kunnes rekisteröity peruuttaa suostumuksensa.
Työntekijöiden henkilötietoja säilytetään niin pitkään, kuin lakisääteiset velvoitteet ovat voimassa (mm. työtodistuksen antaminen 10 vuotta työsuhteen päättymisestä).
Rekisterinpitäjä voi lisäksi säilyttää tarpeellisia henkilötietoja erilaisten oikeusvaateiden varalta niin pitkään, kunnes kanneaika tai syyteoikeus on vanhentunut.
Tarpeettomat tiedot pyritään poistamaan heti, kun tietoja ei enää tarvita.
Automaattinen päätöksenteko ja profilointi
Facilor ei tee automaattista päätöksentekoa tai profilointia kerättyjen henkilötietojen perusteella. Sosiaalisen median sivustojen (mm. Facebook ja LinkedIn) alustoilla antamiesi tietojen (mm. tykkäykset, jaot, kommentit) perusteella saatetaan tehdä profilointia esim. mainosten kohdistamisen suhteen.
Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröity voi käyttää yllä mainittuja oikeuksiaan ottamalla yhteyttä rekisterinpitäjään oheisella lomakkeella.
Rekisteröidyllä on lisäksi oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.
Evästekäytännöt
Käytämme evästeitä sekä internet-sivuillamme (mm. Google Analytics) että sosiaalisen median sivustoillamme (LinkedIn- ja Facebook-analytiikka). Voit halutessasi estää evästeet selaimesi asetuksista.
Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita tallennetaan laitteellesi tiedon keräämistä ja muistamista varten, mm. verkkosivumme toiminnallisuuden ja käytettävyyden parantamiseksi. Voimme käyttää evästeitä ja muita vastaavia teknologioita myös tilastollisiin tarkoituksiin, esimerkiksi ymmärtääksemme paremmin, kuinka käyttäjät käyttävät verkkosivua sekä parantaaksemme käyttäjäkokemusta. Sosiaalisen median palvelut, kuten Facebook ja LinkedIn, määrittävät evästeiden käytön palvelun sisällä ja niiden sisältämiin tietoihin meillä ei ole pääsyä.
Voit estää evästeiden tallentamisen laitteellesi, rajoittaa evästeiden käyttöä tai poistaa evästeet selaimesi asetuksista. Evästeiden käytön rajoittaminen saattaa vaikuttaa verkkosivun käytettävyyteen.
Nimi: Facilor Oy, Y-tunnus 2646444-4
Osoite: Saviontie 157, 41330 Vihtavuori
Puhelinnumero: 0400733915
Sähköpostiosoite: [email protected]
Ethän lähetä rekisteröidyn oikeuksiin liittyviä pyyntöjä sekä niihin liittyviä henkilötietoja sähköpostitse! Tätä varten meillä on käytössä turvallinen tapa pyynnön tekemiseen oheisella lomakkeella.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja käsittelyn oikeusperusteet
Facilor Oy kerää ja käsittelee henkilötietoja tuotteiden ja palveluiden markkinointia, liiketoiminnan kehittämistä, yhteydenottopyyntöihin vastaamista, tapahtumiin ilmoittautumista, asiakastapaamisten sopimista ja ylläpitoa, tarjouksen jättämistä, tilaussopimuksen tekemistä, asiakasprojektien ja tapahtumien toteutusta, laskutusta ja perintää, asiakaspalautteiden käsittelyä sekä kirjanpitoa varten. Lisäksi tietosuoja-asetuksen mukaisia rekisteröidyn oikeuksien käyttöä varten pyydämme rekisteröityä toimittamaan tarpeelliset tiedot.
Facilorin henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat
- Rekisteröidyn antama suostumus tietojen käsittelyyn, esim. asiakaspalautteiden käyttäminen Facilorin viestinnässä palautteen antajan nimellä
- Sopimusten täytäntöönpano, esim. kuluttaja-asiakkaiden koulutusilmoittautumiset sekä työsopimukset
- Lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen, esim. kirjanpitolain mukainen tositteiden käsittely ja sopimusten arkistointi, tietosuoja-asetuksen mukainen rekisteröidyn oikeuksien toteuttaminen sekä työsuhteiden hallintaan liittyvät lakisääteiset tietojen säilytysperusteet
- Rekisterinpitäjän oikeutettu etu, esim. suoramarkkinointi sekä yhteisöasiakkaan yhteyshenkilöihin liittyvä henkilötietojen käsittely
Rekisterinpitäjän oikeutetut edut
Käsittelemme oikeutettuun etuun perustuen yhteisöasiakkaidemme (ns. B2B-asiakkaat) yhteyshenkilöihin liittyviä henkilötietoja, jotta voimme hoitaa asiakassuhdetta ja projekteihin liittyviä vastuita ja velvoitteita. Mikäli asiakkaan yhteyshenkilö vaihtuu / poistuu asiakkaan palveluksesta, yhteyshenkilön tiedot joko poistetaan tai anonymisoidaan. Saatamme tapauskohtaisesti edelleen säilyttää yhteyshenkilöön liittyvää tietoa, mikäli projektiin liittyen yhteyshenkilön kanssa on sovittu asioista, joihin myöhemmin mahdollisesti joudutaan palaamaan (esim. projekteihin liittyvät sovitut toimenpiteet, laskutukseen liittyen sovitut asiat jne).
Rekisterinpitäjän oikeutettuna etuna on lisäksi tehdä puhelimitse ja sähköpostitse sekä muilla sähköisillä välineillä tapahtuvaa suoramarkkinointia yhteisöasiakkaille rekisterinpitäjän tuotteiden ja palveluiden markkinoimiseksi, kuten Laissa sähköisen viestinnän palveluista (2014/917, 24. luku) on määritelty.
Kohdistamme suoramarkkinointia vain niille henkilöille, jotka ovat asemansa perusteella tyypillisesti päättämässä tai valmistelemassa päätöksiä tarjoamiemme tuotteiden ja palveluiden hankintaan liittyen. Lähetämme myös uutiskirjeitä nykyisille asiakkaillemme ja nämä uutiskirjeet voivat sisältää tuotteidemme ja palveluidemme markkinointia selvästi erottuvalla tavalla. Toteutamme suoramarkkinointia tapauskohtaisesti puhelimitse, sähköpostin tai muiden sähköisten välineiden sekä perinteisen postin avulla.
Olemme arvioineet oikeutetun edun perusteen tietosuojavaltuutetun ohjeistaman tasapainotestin avulla. Tekemämme markkinointiin ja asiakassuhteiden hoitoon liittyvä henkilötietojen käsittely on tarpeen perusoikeutemme, eli elinkeinonvapauden toteuttamiseksi. Käsittely on lainmukaista ja ilman sitä liiketoimintaa olisi mahdoton harjoittaa. Rekisteröidyllä on aina oikeus vastustaa tietojensa käsittelyä, joten käsittely ei tältäkään osin ole rekisteröidyn perusoikeuksien vastaista.
Mitä henkilötietoja / henkilötietoryhmiä käsittelemme?
Käsittelemme seuraavia henkilötietoja
- Rekisteröidyn nimi
- Rekisteröidyn työhön / yhteisöasiakkuuteen liittyvät yhteystiedot sekä missä organisaatiossa työskentelee ja asema organisaatiossa
- Tapahtumiin (esim. koulutukset) liittyen voimme lisäksi käsitellä jäsenyys- tai asiakkuustietoa yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettyihin tilaisuuksiin liittyen esim. hinnanalennukseen oikeuttavan tiedon varmistamiseksi sekä erityisruokavalioon liittyvää tietoa, jota kysytään vain, mikäli tapahtumassa on tarjoilua (osallistujan ei ole pakko ilmoittaa näitä tietoja)
- Rekisteri voi sisältää tietoa rekisteröidylle aiemmin tehdystä suoramarkkinoinnista (lähetetyt viestit jne) sekä asiakasyhteydenpitoon liittyviä tietoja
- Yrityksen internetsivuilla voidaan kerätä kävijöistä henkilötietoa Google Analyticsia varten.
- Yrityksemme ylläpitämillä sosiaalisten medioiden, kuten Facebookin yrityssivuilla kertyy tietoa esim. käyttäjän päivityksiimme tekemien reagointien perusteella (tykkäykset, jaot, kommentit).
- Rekisteröidyn oikeuksien käyttöön liittyvät tiedot (mm. nimi ja yhteystiedot sekä mitä pyyntö koskee)
Mistä keräämme henkilötietoja?
Rekisterin henkilötietoja kerätään joko suoraan rekisteröidyltä itseltään asiakaskohtaamisten yhteydessä esimerkiksi messuilla ja muissa tapahtumissa tai Facilorin internet-sivuilla täytettävien lomakkeiden avulla. Lisäksi rekisteriin viedään tietoja rekisterinpitäjän toimesta aiemman yhteydenpidon pohjalta, esim. aiempi asiakassuhde, tapaaminen tai muu yhteydenpito. Keräämme tietoja myös julkisista lähteistä, kuten yhteisöasiakkaan internet-sivuilta. Voimme tapauskohtaisesti hankkia rekisteröityjen yhteystietoja myös rekisterinpitäjän yhteistyökumppaneilta, jotka käyttävät tietolähteinään yleisesti saatavilla olevia tietolähteitä. Rekisteröidyn oikeuksien käyttöön liittyvät pyynnöt otetaan vastaan tarkoitusta varten luodulla lomakkeella, jonka avulla tietoja käsitellään turvallisesti ja rekisteröity voidaan tunnistaa luotettavasti.
Facilorin ylläpitämillä sosiaalisen median sivuilla tietojen kerääminen perustuu käyttäjän reaktioihin (tykkäämiset, jakamiset, kommentoinnit jne) sekä muutoin itse antamaansa tietoon. Käytämme näitä tietoja palvelun sääntöjen mahdollistamalla tavalla. Käyttäjä voi sosiaalisen median palvelun mahdollistamissa rajoissa muokata ja poistaa antamiaan tietoja.
Tietojen antaminen ja antamatta jättämisen seuraukset
Henkilötietojen antaminen on edellytys mm. työsopimuksen velvoitteiden toteuttamiseksi, tarjouksen ja tilaussopimuksen tekemiseksi sekä projektin tai tilauksen toimittamiseksi asiakkaalle. Mikäli tarvittavia henkilötietoja ei anneta, ei tilaussopimusta ja projektin toimitusta voi välttämättä toteuttaa. Muissa yhteyksissä henkilötietojen antaminen on täysin vapaaehtoista.
Kenelle luovutamme henkilötietoja?
Luovutamme henkilötietoja tarpeen mukaan yhteistyökumppaneillemme esimerkiksi yhteistyössä tehtäviin projekteihin liittyen. Työntekijöihin liittyviä tietoja voimme luovuttaa potentiaalisille asiakkaille tehtäviin tarjouksiin liittyen silloin, kun tarjouksen jättäminen edellyttää esim. projektiin osallistuvien henkilöiden osaamiseen ja kokemukseen (CV) liittyvän tiedon luovuttamista tarjouksen läpimenon varmistamiseksi tai julkisissa hankinnoissa tarjouspyynnön vaatimusten täyttämiseksi. Lisäksi työntekijöiden tietoja voidaan luovuttaa asiakkaillemme projekteihin liittyen.
Luovutamme henkilötietoja tilitoimistolle laskutusta, perintää ja kirjanpitoa sekä palkanlaskentaa varten. Tietoja luovutetaan erilaisiin järjestelmiin liittyen järjestelmätoimittajien pilvipalveluihin, joissa tapauksissa järjestelmätoimittaja toimii EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisena henkilötietojen käsittelijänä. Näitä järjestelmiä (suluissa palvelutoimittaja) ovat mm. sähköpostijärjestelmä (Microsoft), toiminnanohjausjärjestelmä (Visma Severa) ja sähköisten allekirjoitusten ja tietopyyntöjen käsittelyjärjestelmä (Visma Sign).
Internet-sivujen kävijätietojen analysoimiseksi luovutamme tietoja Googlelle.
Markkinointiin liittyviä henkilötietoja voidaan luovuttaa markkinointitoimenpiteiden, kuten sähköposti- ja puhelinviestinnän suorittamista varten yhteistyökumppaneillemme. Emme myy tai muutoin luovuta markkinointirekisteristämme henkilötietoja ulkopuolisten tahojen käyttöön.
Tietojen siirto kolmansiin maihin (EU/ETA-alkueen ulkopuolelle)
Facilorin keräämiä ja käsittelemiä henkilötietoja käsitellään ja säilytetään pääsääntöisesti EU/ETA-alueen sisällä. Google Analyticsin sekä sosiaalisen median sivujen tapauksessa tietoja saatetaan siirtää EU:n ulkopuolelle. Googlen tietojen käsittelyyn ja tietosuojaan liittyen lisätietoja löytyy täältä: https://privacy.google.com/businesses/compliance/. Sosiaalisen median keräämiin tietoihin ja tietosuojakäytäntöihin voi tutustua tarkemmin mm. Facebookin tietokäytännössä ja sekä LinkedInin tietosuojakuvauksessa.
Henkilötietojen säilytysaika
Säilytämme yhteisöasiakkaiden asiakassuhteen hoitamiseen liittyen henkilötietoja niin pitkään, kuin henkilö on yhteisöasiakkaan palveluksessa. Mikäli henkilön tehtävät muuttuvat siten, että hän ei todennäköisesti ole enää missään vaiheessa mukana projekteissa tai häneen ei voida kohdistaa enää markkinointitoimenpiteitä tai uutiskirjeitä, hänen tietonsa poistetaan tai anonymisoidaan. Yhteyshenkilömuutosten tiedottamisesta rekisterinpitäjälle on pääsääntöisesti vastuussa asiakas tai yhteyshenkilö itse.
Säilytämme henkilötietoja markkinointirekisterissä niin kauan, kuin henkilö on B2B-kontaktina vaikuttamassa yrityksen / organisaation ostopäätöksiin tarjoamiimme tuotteisiin ja palveluihin liittyen. Tämän jälkeen hänen tietonsa poistetaan tai anonymisoidaan. Mikäli henkilö vastustaa tietojensa käyttöä suoramarkkinointiin, tiedot poistetaan tai anonymisoidaan markkinointirekisteristä. Rekisterinpitäjällä on kuitenkin oikeus säilyttää henkilön sähköpostiosoite ns. markkinoinnin kieltolistalla, jotta henkilölle ei enää kohdisteta markkinointitoimenpiteitä.
Asiakaspalautteisiin liittyviä henkilötietoja käsitellään vain niin pitkään, kuin ko. asiakaspalautteeseen liittyen on aihetta. Palautteen antajan suostumukseen perustuvia henkilötietoja säilytetään, kunnes rekisteröity peruuttaa suostumuksensa.
Työntekijöiden henkilötietoja säilytetään niin pitkään, kuin lakisääteiset velvoitteet ovat voimassa (mm. työtodistuksen antaminen 10 vuotta työsuhteen päättymisestä).
Rekisterinpitäjä voi lisäksi säilyttää tarpeellisia henkilötietoja erilaisten oikeusvaateiden varalta niin pitkään, kunnes kanneaika tai syyteoikeus on vanhentunut.
Tarpeettomat tiedot pyritään poistamaan heti, kun tietoja ei enää tarvita.
Automaattinen päätöksenteko ja profilointi
Facilor ei tee automaattista päätöksentekoa tai profilointia kerättyjen henkilötietojen perusteella. Sosiaalisen median sivustojen (mm. Facebook ja LinkedIn) alustoilla antamiesi tietojen (mm. tykkäykset, jaot, kommentit) perusteella saatetaan tehdä profilointia esim. mainosten kohdistamisen suhteen.
Rekisteröidyn oikeudet
- Rekisteröidyllä on oikeus saada pääsy häntä koskeviin henkilötietoihin tässä rekisterissä, mikäli oikeuksia pyytävä henkilö pystytään luotettavasti tunnistamaan rekisteröidyksi. Tätä oikeutta käyttävän rekisteröidyn pyynnöstä rekisterinpitäjä toimittaa rekisteröidylle otteen niistä henkilötiedoista, joita rekisterissä on. Tiedot toimitetaan ensisijaisesti sähköisesti.
- Rekisteröidyllä on oikeus pyytää omien henkilötietojensa oikaisua, mikäli niissä on virheellisiä, epätarkkoja tai vanhentuneita tietoja
- Rekisteröidyllä on oikeus vastustaa henkilötietojensa käsittelyä esim. suoramarkkinointia varten
- Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumus henkilötietojensa käsittelyyn, mikäli suostumus on pyydetty, kun tietoja on kerätty rekisteröidyltä itseltään
- Rekisteröidyllä on oikeus saada henkilötietonsa poistettua (”oikeus tulla unohdetuksi”). Henkilötiedot poistetaan mm. kun
- Henkilötietojen käsittelylle ei ole enää tarvetta
- Rekisteröity peruuttaa suostumuksensa (mikäli suostumus on pyydetty ja käsittely perustuu suostumukseen)
- Rekisteröity vastustaa henkilötietojensa käsittelyä suoramarkkinointia tai muuta oikeutettuun etuun perustuvaa käsittelyä varten.
- Rekisteröidyllä on oikeus henkilötietojensa käsittelyn rajoittamiseen, mikäli
- Rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa rekisterinpitäjä voi varmistaa niiden paikkansapitävyyden
- Käsittely on lainvastaista ja rekisteröity vastustaa henkilötietojen poistamista ja vaatii sen sijaan niiden käytön rajoittamista
- Rekisterinpitäjä ei enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyn tarkoituksiin, mutta rekisteröity tarvitsee niitä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi
- Rekisteröidyllä on oikeus saada häntä koskevat henkilötiedot, jotka hän on toimittanut rekisterinpitäjälle ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Tätä oikeutta voidaan käyttää niihin henkilötietoihin, jotka rekisteröity on itse toimittanut rekisterinpitäjälle, joiden käsittely perustuu suostumukseen tai sopimukseen sekä niiden käsittely suoritetaan automaattisesti. Tiedot toimitetaan jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa (lähtökohtaisesti CSV-tiedosto)
Rekisteröity voi käyttää yllä mainittuja oikeuksiaan ottamalla yhteyttä rekisterinpitäjään oheisella lomakkeella.
Rekisteröidyllä on lisäksi oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.
Evästekäytännöt
Käytämme evästeitä sekä internet-sivuillamme (mm. Google Analytics) että sosiaalisen median sivustoillamme (LinkedIn- ja Facebook-analytiikka). Voit halutessasi estää evästeet selaimesi asetuksista.
Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita tallennetaan laitteellesi tiedon keräämistä ja muistamista varten, mm. verkkosivumme toiminnallisuuden ja käytettävyyden parantamiseksi. Voimme käyttää evästeitä ja muita vastaavia teknologioita myös tilastollisiin tarkoituksiin, esimerkiksi ymmärtääksemme paremmin, kuinka käyttäjät käyttävät verkkosivua sekä parantaaksemme käyttäjäkokemusta. Sosiaalisen median palvelut, kuten Facebook ja LinkedIn, määrittävät evästeiden käytön palvelun sisällä ja niiden sisältämiin tietoihin meillä ei ole pääsyä.
Voit estää evästeiden tallentamisen laitteellesi, rajoittaa evästeiden käyttöä tai poistaa evästeet selaimesi asetuksista. Evästeiden käytön rajoittaminen saattaa vaikuttaa verkkosivun käytettävyyteen.
Tämä tietosuojaseloste on päivitetty viimeksi 8.3.2019.